close

 

給未來的自己   To myself in the future

 

 

 

 

  

站在狂風的天台一望無際  

standing in the stormy terrace stretching far beyond the horizon

這一座孤獨的城市 

in this lonely city

在天空與高樓交界的盡頭 

at the end of the border between the heaven and the skyscrapers

誰追尋空曠的自由 

who is seeking out the boundless freedom

 

陽光覆滿這一刻寧靜的我 

the light of the sun veneers the tranquil me

隔絕了喧囂和冷漠 

the noise and indifference are isolated

川流不息的人遊蕩在街頭 

people fooling around on the street

誰能聽見誰的寂寞

who's listening to whose loneliness

 

找一個人惺惺相惜 找一顆心心心相印

Looking for a heart to share mutual affinity and intimacy

 

在這個宇宙 我是獨一無二 沒人能取代

I am unique on this universe, nobody can take the place of me

 

不管怎樣 怎樣都會受傷 

No matter what or how, it just hurts

傷了又怎樣 至少我很堅強 我很坦蕩 

at least I am strong and magnanimous even it hurts

 

夜幕籠罩燦爛的一片燈海 

The magnificent lights veiled by the curtains of the night blanket

多少人多少種無奈 

the varied feelings of helpless is pervading from person to person

在星光裡遺忘昨天的傷害 

forget about the pain of the past in the lights of stars

一覺醒來還有期待 

there are still expectations after a sleep

 

我不放棄愛的勇氣 我不懷疑會有真心

I won't give up the braveness toward love and have no doubts about wholehearted sincereness

我要握住 一個最美的夢 給未來的自己

I will hold the ever best and prettiest dream for myself in the future

 

一天一天 一天推翻一天 堅持的信仰

Day by day holding on the faith

我會記住自己今天的模樣

I'll remember myself of this moment

 

 

有一個人惺惺相惜 有一顆心心心相印

拋開過去 我想認真去追尋 未來的自己

不管怎樣 怎樣都會受傷

傷了又怎樣 至少我很堅強 我很坦蕩

 

我不放棄愛的勇氣 我不懷疑會有真心

我要握住 一個最美的夢 給未來的自己

不管怎樣 怎樣都會受傷

傷了又怎樣 至少我很堅強 我很坦蕩

 

未來的你 會懂我的瘋狂 

You will appreciate my craziness in the future




以上,敝人JM中翻英的"給未來的自己"


第一次重複聽這首歌 咀嚼歌詞

是2008年五月的時候 

那時在唸研究所的最後一學期

已經接近期末考 和G處得很不好

心情很低潮  常常哭到眼痠鼻塞

睡得不安穩  醒來眼皮腫脹

一邊準備期末考的同時 

思緒飄盪著  想著茫茫的下一步該如何走

不知要留下或回臺灣

被傷得體無完膚的心 怎麼擺都不對勁

每天看著你愛他他不愛你的人

生活在同一個小小的空間裡

那些痛  我沒有忘

只是隨著時間和G的改變和努力

慢慢地抹淡減輕


現在  再聽這首歌

還是很喜歡

在那年那樣低潮到爆點的日子裡

我都沒有放爛自己

沒有從此不再相信情愛和人性

仍然願意勇敢


這麼多年走過來

傷人心 被人傷 一點一滴都是寶貴的課題

也許曾經我逃避過 試圖麻木自己 放縱自己

也有挺胸面對的時刻

至少我知道  我在這些課題當中

就算沒有找出所謂的答案  但我學習如何找解答

並且在過程當中 我成長





加油  你可以的 親愛的朋友們




arrow
arrow
    全站熱搜

    JM 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()