close

 

 

P1040104.JPG 

Last year this day, Princess J and G got married at the Old Treasury Building in Melbourne City and had a great party with friends and family. Soon enough that time flies, it is now 1 year!

Through this whole year, to be honest, I think we've coped with our married life quite okay and our marriage is still valid/ working. We might have accidently hit / hurt each other, yet never been any case like terrible fights. I've improved my cooking and have done a lot of dishes while at the same time have helped with G's business. G, overall, has been a patient and caring hubby. (Although he can't help himself being a boy sometimes...) And of course he cooks as well (quite often actually~~). He even does his own washing every now and then!

I got Greg 2 books (about Jewellery of course) as our 1st wedding anniversary gift and passed the drive test as a gift for myself! :) Greg cooked dinner + we had it with watching tennis on our dodgy big screen TV (due to the bad reception..).  Nothing big or romantic yet that's content as one of another normal days in life. (oh, of course the dodgy screen part is not considered as part of the normal life! No need for that~ ><)

I guess we both are just not that kind of romantic people that would plan any very special things for occasions like this... We are just processing our life, step by step, sometimes things come out with good ends, sometimes things just don't meet the expections...

Then I do realise that your partner is the one who is with you to share no matter when there are downfalls or joyance. To me, being able to share and communicate with your soul is much more content than receiving flowers /chocolate (anyway, Princess J doesn't like flowers being chopped and tied up as a present..  as to chocolate, one can get it anywhere... and it makes you fat if you don't exercise...)

Therefore, I feel thankful to have G as my life partner as I've always known he's the man I want to spend my life with and we made the start of the journey to our life together!

DSC_0054.JPG 

 

 

去年的今天  G和我在墨爾本舊財政大樓登記結婚了~

也和親朋好友們度過了一個很棒的party!

時光飛逝 轉眼就一年了耶~

 

回想一下 這一整年婚姻生活  整體而言我覺得算是--

比及格還好 :)

我們的婚姻仍然算數

三不五時 也許不小心誤傷對方

倒也沒有驚天動地的爭吵或打架

而公主我的廚藝也有進步  碗也洗了比一大堆還多

家事都有做的同時   也都有幫忙G的事業

而G- 憑良心講

算是很有耐心且有愛心的老公呢!

(雖然有時免不了還是有小孩的一面...)

而且他也會煮食喔(還蠻常是他煮的~~)

偶爾他還會自己洗衣服呢!

 

給G買了兩本書(當然是和Jewellery有關)作為結婚一周年禮物.

而我通過了駕照路考,算是給自己的大禮囉!

G煮了晚餐,我們就盯著畫質很差的大螢幕看澳網公開賽~

沒有特別羅曼蒂克的情節  就像是平常生活裡再平凡不過的一天

(當然電視收訊爛這個不要再出現在日常生活啦><)

可我感到滿足 :)

 

我想我們兩個都不是那種會搞浪漫的人~

所以這種紀念日之類的場合

對我們而言也不過就是生活中的一天

我們就是一步一腳印的過著每一天

有時好事來報到

有時事情不如預期...

 

於是我了解到

伴侶/牽手 就是那個

不管是在低潮的時候  還是開心的時刻

和你分享一切的傢伙~

對我而言 擁有一個能與我溝通和分享的靈魂

比收到花或巧克力 更令我感到滿足

反正公主我也從來就不愛收到花束(我不喜歡看到花開沒幾天就要死...)

巧克力有錢到處都買得到 (吃多不運動反而使人發胖...)

 

所以我感到欣慰 G成為我生命的伴侶

一如我一直都知道他是我願意花下半生一起共度的人

而我們已經為我們共同生活的旅程

邁出重要的一步又一步了~~~

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    JM 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()