close

2010年 五月二十八號 天氣晴朗

羅小呆,以前是我兒童班的學生,現在已經是個大人囉!!
在她回臺灣前,來了一趟墨爾本
所以我們喬了一天在市中心吃午餐+敘舊~
幸運地那天出太陽耶 ^^
(在連續+斷斷續續下了幾天雨的那段溼溼的日子裡)
IMG_3326.jpg 


在聯邦廣場對面的大教堂旁恭候羅小呆時,
(是的,這傢伙竟然讓她最值得尊敬的老師我等她.....)
我看著那尊雕像
心想他真可憐__  不能移動 只能任憑鳥屎滴了它滿頭滿臉...  @_@
IMG_3325.jpg 
 

羅小呆翩然出現後(其實沒一下子她就到了)
我們去吃超有人氣的一間小小日本餐廳
吃完之後 走去買了一杯正港的臺灣茶
然後邊喝邊走
又走回聯邦廣場
(因為要尿尿... 就喝了茶+天氣冷ㄇㄟ~~)
釋出一些空間之後
我們去了大家都會坐在那兒悠閒喝咖啡的那條街
(當然是要感受一下悠閒是怎樣啊~~)
悠閒的坐著喝咖啡聊是非....
IMG_3331.jpgIMG_3334.jpg 
 

說起來公主我還蠻高興我的學生們能和我成為朋友---
尤其是在他們經歷過我嚴苛又機車的教學之後~
(相信你們懂的___ 我那樣做都是為了你們好啊~~
不怕你們怨我,就怕你們沒從我這學習到.....)
<ㄚ~~~ 真正優吧我!!!!>
我們天南地北的什麼都聊
自在的大聲笑
老師與學生的界線已不存在
取而代之的是
同為臺灣人在澳洲的那條感覺的絲線
將我們的友誼繫的更緊密了一些...
亦師亦友的關係
公主我點滴溫暖在心頭啊~~ *.*

IMG_3361.jpg 

 

May 28th 2010, Friday, sunny day
Holly, who was my kids class student a LONG LONG time ago, now an adult already, came down to Melbourne before heading back to Taiwan.
So we arranged to have lunch and catch up in the city. Luckily it was a sunny day out of those rainy days around that time. ^^
 
While waiting for her next to the big church across from Fedration Square (yeah, she was late.. How dare u, Holly, to let your most respectable teacher to wait for u!!!!), I was thinking that the guy of the statue was kind of poor~~ not being to move himself and full of "shit" on his head, face and shoulders.....

After Holly showed up, we walked up to have Japanese food for lunch at "Don Don"(near QV), which is a very popular little restaurant and always full of people. Then we went to a Taiwanese bakery to have "real Taiwanese tea" and walked along Swanston street back to Fedration Square (because after some tea plus cold weather, we had to pee.... and toilets are always there waiting to be used??). After that, we went to Degrave street to enjoy a cup of coffee as many people do~
 
To be honest, I like the fact that some of my students feel free to be friends with me, after all that time I was being a very strict teacher and bitchy to them sometimes... (you do know that I was doing that for your good sake, right?) It's such a joyful feeling that we can chat whatever and have laughs together. The boundry between us as a teacher and a student was not anymore there and being Taiwanese in Oz brought us closer in the form of friendship! That makes the warmth of my feeling being a teacher and a friend!
 
 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    JM 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()